دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1398 - 12:53
نظری در گفتگو با آنا:

با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها هوای تهران سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر پایتخت سالم خواهد بود.
کد خبر : 385304
57701798.jpg

لیلا نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت کیفیت هوای امروز تهران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت‌‌ شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، میانگین ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۱۱ با شاخص 77 در شرایط سالم قرار دارد ( شاخص هم اکنون در ساعت 12:00 با 17 واحد کاهش و با عدد 60 در شرایط سالم است).


وی با بیان این‌که کیفیت هوای تهران از ابتدای سال تا به امروز 25 روز پاک و 48 روز سالم بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 7 روز پاک، 55 روز سالم و 11 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است، افزود: بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با کمینه 20 و بیشینه 27 درجه سانتی‌گراد و وزش باد (با بزرگی بالاتر از 2.6 متر بر ثانیه) به‌‌سمت شمال شرق است.


سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اذعان کرد: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران بیانگر آن است که ازدیاد حجم تردد خودروها در صبح‌گاه امروز باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی از ساعات روز شده است.


نظری افزود: با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها، به‌ویژه ذرات معلق و ازن در برخی ساعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد داشت.


انتهای پیام/4105/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته